Avbryt

25 februari 2017

FC Gauthiod A

Referat: Nossebro IF A - FC Gauthiod A

Målskytt: Philip Gunterberg (straff)

Laget: (4-4-2)
Hugo - Elias, Martin, Markus, Erik S - Mansour, Linus, Philip G, Erik J - Peter, Viktor

Avb. Per, Philip A, Hanad.

Referat:
Äntligen dags för fösta träningsmatchen. Efter två månaders förberedelser var det dags för ett fösta test vart vi står just nu. Fina förutsättningar med bra väder och ett tufft motstånd i nya div. 4-laget FC Gauthiod. Redan efter två min tog FC ledningen, men ju längre halvleken gick så växte vi oss in i matchen och i den 28:e min kvitterade Philip G på straff. Trots riktigt bra spel från vår sida och god kontroll på matchen lyckades FC återigen ta ledningen i havlekens slutminut.

Första tjugo minuterna i andra halvlek hade vi de riktigt jobbigt då vi blev rejält tillbakatryckta och mest fick försvara oss. Efter deras tredje mål kämpade vi oss tillbaka in i matchen på nytt och under sista 15 min håller vi uppe spelet riktigt bra och skapar också några farliga målchanser utan att lyckas sätta dit bollen. Istället gör FC 4-1 i slutminuterna på ett rikitgt kanonskott upp i nättaket efter en hörna.

Sammanfattningsvis gör vi en riktigt bra match med tanke på alla nya unga spelare samt att flera spelare testades på nya positioner. Extra plus till Elias som gjorde debut i A-laget och spelade väldigt bra hela matchen.

Ny match (DM) på lördag då Alvhems IK gästar oss på konstgräset kl. 15.00.

//Jocke